Versla Blue Monday met deze 5 tips om actiever en gezonder te leven

Blue Monday is een term die vaak wordt gebruikt om te verwijzen naar een specifieke maandag in januari waarvan wordt aangenomen dat het de meest deprimerende dag van het jaar is. Dit geloof is gebaseerd op een formule die is opgesteld door een Britse psycholoog, maar veel deskundigen hebben de geldigheid ervan betwist. De precieze datum van Blue Monday verschilt van jaar tot jaar, maar doorgaans wordt aangenomen dat het de derde maandag van januari is. In 2023 is dit 16 januari 2023.

Bestaat Blue Monday?

In het algemeen bestaat Blue Monday niet echt, en het is belangrijk om te onthouden dat een neerslachtig of depressief gevoel niet iets is dat alleen op één specifieke dag voorkomt. Het is een gewoon en normaal onderdeel van het leven, en het is belangrijk om met iemand te praten als je je overweldigd of ongelukkig voelt. Er zijn veel middelen beschikbaar om je te helpen met deze gevoelens om te gaan, dus aarzel niet om hulp te zoeken. Daarnaast kun je ook veel zelf doen om dit gevoel te overwinnen of voorkomen. Dit doe je door actief te blijven en zo gezond mogelijk te leven.

Hoe blijf je actief en gezond?

Er zijn veel manieren om actief en gezond te blijven. Hier zijn een paar tips:

  1. Zorg voor regelmatige lichaamsbeweging: Regelmatige lichaamsbeweging kan jouw algemene gezondheid en welzijn helpen verbeteren. Het kan je helpen een gezond gewicht te behouden, jouw stemming te verbeteren en het risico op chronische ziekten verminderen. Bewegen werkt aanstekelijk! Of je nou een fanatieke sporter bent of als je pas net begint, met de inspirerende geschenken voor sporters en actieve mensen kun je alles aan. Ga aan de slag met je goede voornemens!
  2. Eet een gezond dieet: Een evenwichtig dieet met een verscheidenheid aan fruit, groenten, volle granen en magere eiwitten kan je helpen een gezond gewicht te behouden en jouw lichaam te voorzien van de voedingsstoffen die het nodig heeft om goed te functioneren. Gun iemand een lekker ontbijt als goede start van de dag.
  3. Blijf gehydrateerd: Veel water drinken kan helpen je lichaam gehydrateerd te houden en je geest scherp. Streef naar minstens acht glazen water per dag. Een duurzaam geschenk hiervoor is een drinkfles die vaker gebruikt kan worden.
  4. Slaap voldoende: Genoeg slaap krijgen is belangrijk voor je lichamelijke en geestelijke gezondheid. Streef naar 7-9 uur slaap per nacht. Rust is goed voor de ontspanning. Nog geen zin om te gaan slapen? Met de koude dagen in de winter kan een pittenzak uitkomst bieden die je op kunt warmen voor nek of voeten. Bijvoorbeeld met de Relaxie uit het Warm & Knus pakket.
  5. Blijf verbonden: Contact maken met anderen kan een gevoel van steun geven en erbij horen, wat jouw geestelijke gezondheid en algehele welzijn kan verbeteren. Overweeg om lid te worden van een groep of club die jouw interesses deelt, of maak plannen om tijd door te brengen met vrienden en familie.

Begin het nieuwe jaar dus naast goede voornemens ook met een goed plan om gezond en actief te blijven leven. Blue Monday is dan niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken. Ben je iemand die een gezonde levensstijl belangrijk vindt of daar meer aan zou willen doen? Doe het iemand cadeau die het goed kan gebruiken of beloon jezelf er mee. Een gezond geschenk kan natuurlijk ook goed passen bij bedrijven met een nieuw plan voor het aankomende jaar of ambities om een gezonde & vitale lifestyle te promoten. Wil je juist meer beweging stimuleren, dan zijn de sportieve geschenken van Fitbox een motiverende basis voor sporters in alle vormen en maten. Als werkgever kun je medewerkers een zetje in de rug geven met een leuk nieuwjaarsgeschenk of andere attentie.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.