Nieuws

> Bekijk alle nieuwsberichten

Klant in de spotlight: Esri Nederland

15 augustus 2015

Uiteraard willen wij graag weten wat onze klanten vinden van onze dienstverlening. Daarom gaan Kees Hoksbergen en Eric Voet (beide relatiebeheerders bij Fitbox) gedurende het jaar op pad om een aantal klanten te bezoeken. Vandaag gaan ze langs bij Daniëlle Keijzer die werkt voor Esri Nederland dat gevestigd is in Rotterdam en Zwolle. Esri-kaarten helpen wereldwijd miljoenen mensen in hun zoektocht naar een duurzame manier van leven en het onderhoud van onze opgebouwde infrastructuur.

We lopen binnen in het gebouw dat is gevestigd in het drukke Rotterdamse stadscentrum. Na de hartelijke ontvangst door Daniëlle lopen we achter haar aan het kantoor binnen. Ze biedt ons wat drinken aan en terwijl we allemaal een kopje koffie hebben gaat ze zitten en vertelt ze wat over het bedrijf waar ze inmiddels al heel wat jaren werkt.

Gezonde medewerkers

Esri Nederland heeft ruim 130 medewerkers die zich inzetten om gebruikers van geo-informatie te helpen. Daniëlle is erg enthousiast over de aandacht voor gezondheid van medewerkers binnen de organisatie. ‘’Wij zijn van mening dat het belangrijk is voor elke organisatie om gezonde medewerkers te hebben. Dit willen we graag stimuleren en daarom faciliteren we onder meer fitnessmogelijkheden tegen een aantrekkelijk tarief. Bieden we lessen aan tijdens de lunchpauze, hebben we een ruimte waar collega’s zich kunnen omkleden en opfrissen en verstrekken we tijdens de wintermaanden fruit op de werkvloer. Dit doen we door middel van een aantal ‘fruitweken’ per jaar. Veel medewerkers van Esri Nederland vinden het belangrijk om op verschillende manieren bezig te zijn met sport. We proberen dit te stimuleren door bijvoorbeeld het organiseren van diverse (groeps)activiteiten. Zo gaan een aantal collega’s regelmatig volleyballen of wordt er door de fanatieke sporters meegelopen met de marathon van Rotterdam.’’ aldus Daniëlle. ‘’De geschenken van Fitbox passen daarom perfect bij de doelgroep, vertelt Daniëlle enthousiast. De door ons gekozen cadeaus werken extra motiverend om te bewegen en gezond bezig te zijn, maar zijn vooral erg leuk om te geven en te krijgen. Iets wat onze medewerkers erg aanspreekt.’’ Eric vraagt, heeft dit invloed op de manier waarop jullie met kerstpakketten omgaan? ‘’Afgelopen jaar zeker, aangezien ons jaarthema toen ‘de wereld in beweging’ was.” zegt Daniëlle.

Origineel kerstpakket voor een vernieuwend bedrijf

‘’Sport is een groot onderdeel van het imago van het bedrijf, we hebben een behoorlijk sportief personeelsbestand dat op een gezonde en bewuste manier bezig is.’’ Dit is best uniek ten opzichte van andere bedrijven denkt Daniëlle.
Kees vraagt wat voor pakket ze zelf nooit zou uitzoeken. ‘’Het is voor ons belangrijk dat het eindejaarsgeschenk een niet al te standaard geschenk is. Denk hierbij aan een wijnpakket of traditioneel kerstpakket. Dat vind ik niet erg origineel.” antwoordt Daniëlle. ‘’Mede daarom hebben we dit keer gekozen voor een Fitbox. Maar ook een aantal andere zaken waren voor ons van belang. ‘’Ik heb het als prettig ervaren dat er door de adviseur van FiEsri_Nederland_Emblem_sRGBtbox meegedacht werd en dat we in samenspraak een tweetal mooie geschenkopties hebben uitgewerkt. Tot slot was de levering keurig op tijd en werd er snel actie ondernomen op de momenten dat dit gevraagd werd.” Een origineel kerstpakket zorgt voor leuke en sportieve reacties, waaruit blijkt dat collega’s met de geschenken aan de slag zijn gegaan. Kees vraagt zich af hoe Daniëlle haar medewerkers bedankt als een geschenk of een andere betaalde activiteit tijdens kerst niet tot de mogelijkheden zou behoren? ‘’In dat geval zou ik graag een sportieve activiteit organiseren. Een activiteit die zou bijdragen aan de teambuilding.” antwoordt Daniëlle.

Daniëlle vertelt dat ze door de jaren heen veel kerstpakketten heeft uitgezocht met telkens een bepaald uitgangspunt ‘’Wij vinden het belangrijk dat een geschenk duurzaam is en dat het bijdraagt aan het plezier en de welzijn van onze mensen. Daarnaast moet een geschenk goed aansluiten op de organisatie, dit geldt naar mijn idee voor iedere organisatie. Een uniek iets en originaliteit zijn natuurlijk sowieso van belang, de medewerker voelt pas echt waardering als blijkt dat er over het geschenk is nagedacht.” tipt Daniëlle.

Sportief en persoonlijk

Terwijl ons bezoek bijna ten einde is, vertelt Daniëlle dat ze zelf ook heel sportief is. ‘’Ik doe aan paardrijden en daarnaast surf ik regelmatig. Dat vind ik leuk om te doen en behoorlijk inspannend op z’n tijd.’’ Eric vraagt of ze zakelijk gezien nog goede voornemens heeft. Na een tijdje nagedacht te hebben weet Daniëlle het antwoord. ‘’Relatiemanagement is ieder jaar een speerpunt binnen Esri. We willen de klant blijven informeren, betrekken en supporten en zo een optimale dienstverlening neerzetten.’’ Een mooi streven wat ons betreft!

Referentie 3M

We hebben in 2016 een maatwerkgeschenk met een sportieve twist ontwikkeld voor alle medewerkers van 3M in Nederland en België. Leuke reacties!

Referentie Nutricia en Danone

Voor Nutricia en Danone Nederland en België, onder andere bekend van de babyvoeding, hebben we in 2016 een trendy Smoothie kerstpakket ingezet.

Referentie Praxis en Formido

De ca. 7.000 medewerkers van de Maxeda DIY Group in Nederland en België ontvingen in 2016 een Fitbox pakket in een compleet op maat gemaakte uitvoering.

Referentie RUG

Voor de Rijksuniversiteit Groningen stelt Fitbox sinds 2013 elk jaar weer de sportpakketten samen. Een goede en duurzame samenwerking.

Referentie Olympia

Voor Olympia uitzendbureau hebben we in 2016 het FITCHOICE online keuzeconcept ingezet. We hebben alle vestigingen door het hele land tijdig bevoorraad.

Inschrijven nieuwsbrief

Nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.