Nieuws

> Bekijk alle nieuwsberichten

Klant in de spotlights: Boschland Accountants

7 mei 2015

Omdat Fitbox dit jaar 10 jaar bestaat zetten we een aantal van onze klanten extra in het zonnetje. Daarom stappen Kees Hoksbergen en Eric Voet (beiden relatiebeheerders bij Fitbox) dit jaar af en toe in de auto. Vanmiddag gaan we op bezoek bij Boschland accountants en adviseurs. Een middelgroot kantoor met vestigingen in de regio Ede, Lienden, Rhenen, Hengelo en Twello, maar met klanten in heel Midden- en Oost-Nederland.

We parkeren de auto op het parkeerterrein voor de ruim opgezette kantoorvilla. Theo van Hardeveld, Financial Controller, verwelkomt ons met een goede espresso en een vers getapt glas gekoeld mineraalwater. Over dat water straks meer.

Gezonde medewerkers
Met Theo praten we over het belang van gezonde medewerkers. ‘’Collega’s van Boschland doen regelmatig mee met bedrijfsvoetbaltoernooien. Een aantal collega’s, waaronder ikzelf, doet jaarlijks mee met een aantal hardloopevenementen. Een voorbeeld hiervan is de Zevenheuvelenloop. Daarnaast maakt een aantal collega’s gebruik van de mogelijkheid om deel te nemen aan bedrijfsfitness. We zien (helaas) wel dat het animo hiervoor de laatste jaren wat is afgenomen’’ aldus Theo.

Theo van Hardeveld - Dam tot Dam Loop

Theo van Hardeveld – Dam tot Dam Loop

Wanneer we vragen of het gezond en vitaal houden van je collega’s een taak is van de werkgever denkt Theo even na. ‘’Het is belangrijk om er als werkgever voor te zorgen dat alle voorwaarden en tools aanwezig zijn, zodat collega’s op een gezonde wijze binnen de organisatie kunnen werken. Zo zorgen wij ervoor dat op iedere vestiging een watertappunt aanwezig is. Het drinken van water is belangrijk. Daarnaast houden wij ons uiteraard aan alle Arbovoorschriften en zijn alle werkplekken op die manier verantwoord ingericht. Dit alles met als doel het personeel gezond en fit te houden’’.

 

Waarin is Boschland uniek?
Boschland accountants en adviseurs staat voor méér dan alleen de standaard financiële en fiscale dienstverlening. De ondernemer veelzijdig coachen. Bijvoorbeeld door branche specifiek te werk te gaan. Op deze manier voegt Boschland waarde toe aan de onderneming van de klant en kan zo de klant op een positieve manier ontzorgen. Wij zijn natuurlijk benieuwd of deze aanpak ook terugkomt bij de selectie van het kerstpakket voor de medewerkers. Fitbox heeft immers de afgelopen jaren zeer uiteenlopende pakketten samengesteld voor de medewerkers van Boschland.
Volgens Theo blijkt dit ook zeker uit de zorgvuldige manier waarop de kerstpakketten uitgezocht worden. ‘’Allereerst bekijken wij graag de items voordat we iets aanschaffen. We willen met een medewerkersgeschenk, in dit geval een kerstpakket, een positief signaal afgeven aan onze collega’s. Daarnaast hechten wij waarde aan de kwaliteit van de gekozen producten.’’ Theo vervolgt zijn verhaal. ‘’Wat wij prettig vinden is dat de adviseurs van Fitbox meedenken en onze wensen kunnen vertalen naar een geschikt geschenk. Ze weten ieder jaar het geschenk af te stemmen op ons personeelsbestand. De afgelopen jaren heeft Fitbox voor ons een traditioneel kerstpakket, een sportief en gezond kerstpakket en een combinatie van beide pakketten voor ons gerealiseerd.  Ook over het vorige geschenk hebben we veel positieve reacties gehad. ‘Het ziet er fantastisch uit’ en ‘het is een mooi en goed gevuld pakket’’.

Kees Hoksbergen en Theo van Hardeveld

Kees Hoksbergen en Theo van Hardeveld

‘’Is een kerstpakket dan zo belangrijk?’’, vragen we prikkelend. Theo schiet in de lach. ‘’Ik zou nooit iets aan ons team willen geven waar niet goed over nagedacht is. Het pakket moet goed aansluiten op ons personeelsbestand en de wensen die er leven binnen de organisatie. Een bedankje brengt natuurlijk altijd een (kleine) investering met zich mee. Maar ook bijvoorbeeld het organiseren van een (gezonde) kookworkshop zou een leuk idee kunnen zijn. Ik zou graag de nadruk willen leggen op het stimuleren van het teamgevoel binnen Boschland. Wij organiseren ieder jaar al een activiteit, de Boschlanddag. Deze dag is gericht op teambuilding en bevat dan ook een sportieve activiteit. Het thema van de kookworkshop kwam overigens ook naar voren in het kerstpakket van Fitbox afgelopen kerst. De maatwerkvariant van de Fitbox Food bevatte namelijk overheerlijke delicatessen die door de collega’s bijzonder werden gewaardeerd.’’

Sportiviteit
Wanneer we zo tegenover Theo zitten, een atletisch gebouwde man van middelbare leeftijd met een jeugdige lach, vragen we ons hardop af, ‘’hoe sportief zou Theo zelf eigenlijk zijn’’? Kijk, dat was precies de juiste vraag. Theo veert overeind en vertelt enthousiast; ‘’ Ik ben een enthousiast hardloper. Door het jaar heen loop ik diverse wedstijden en marathons. Daardoor gebruik ik de Phoneholder van Fitbox enkele keren per week tijdens het hardlopen. Echt een mooi en hoogwaardig product vind ik dat.’’ Kijk, dat horen we natuurlijk graag!

MarathonTerwijl we aan onze tweede espresso zitten hebben we het over de goede voornemens voor 2015 in zowel het persoonlijk als in het zakelijk leven. ‘’Het vak verandert continu en het wordt steeds belangrijker om de klant breder te kunnen adviseren. Dus niet alleen het verzorgen van de administratie en de rapporten, maar het meedenken met de klant. Dit vereist een andere manier van denken van onze medewerkers. Aandacht voor de klant en de collega is van doorslaggevend belang hierbij. Dit verder uitbouwen binnen onze organisatie is een voornemen dat we eigenlijk al in de praktijk brengen!’’. En privé? ‘’Ik heb weer een aantal marathons op de planning staan’’. Leuk!

De kachel omlaag?
Wanneer we even later met Theo ons gesprek vervolgen hebben we het over geschenken in het algemeen. Theo, een onderhoudend causeur, blijkt over schitterende anekdotes te beschikken. ‘’Naast het jaarlijkse kerstpakket, krijg ik ook regelmatig geschenken van relaties en dergelijke. Alles bij elkaar denk ik in mijn werkzame leven wel zo’n 60 geschenkpakketten te hebben ontvangen. Best veel dus!
Ik schat in dat ik inmiddels 15 tot 20 keer het kerstpakket heb uitgekozen voor mijn collega’s. Het gekste pakket dat ik jaren terug ooit bij een ander bedrijf heb ontvangen was een jas met logo’s van het bedrijf. De kachel ging de dag daarop ook direct een paar graden omlaag, haha!’’.  Na een korte lachpauze gaat Theo serieus verder; ‘’ Ik wil graag beslissers bij andere organisaties meegeven dat het van belang is om op tijd te beginnen met het uitzoeken en selecteren van een pakket. Alleen dan kun je het perfecte pakket uitzoeken en laten samenstellen. Collega’s ontvangen graag iets waarover is nagedacht. Iets waar aandacht aan geschonken is.’’

Aan deze wijze woorden hebben we uiteraard niets toe te voegen. Nadat we samen met Theo door het fraai ingerichte gebouw zijn gelopen nemen we afscheid. Uiteraard hebben we ondertussen alvast wat leuke ideeën voor het kerstgeschenk van dit jaar geopperd, maar die houden Theo en wij uiteraard nog even voor ons.
Terwijl we weer in de auto stappen kijken we even op de klok. ‘’Gezelligheid kent geen tijd’’ denken we terwijl we de straat uitrijden.

Referentie 3M

We hebben in 2016 een maatwerkgeschenk met een sportieve twist ontwikkeld voor alle medewerkers van 3M in Nederland en België. Leuke reacties!

Referentie Nutricia en Danone

Voor Nutricia en Danone Nederland en België, onder andere bekend van de babyvoeding, hebben we in 2016 een trendy Smoothie kerstpakket ingezet.

Referentie Praxis en Formido

De ca. 7.000 medewerkers van de Maxeda DIY Group in Nederland en België ontvingen in 2016 een Fitbox pakket in een compleet op maat gemaakte uitvoering.

Referentie RUG

Voor de Rijksuniversiteit Groningen stelt Fitbox sinds 2013 elk jaar weer de sportpakketten samen. Een goede en duurzame samenwerking.

Referentie Olympia

Voor Olympia uitzendbureau hebben we in 2016 het FITCHOICE online keuzeconcept ingezet. We hebben alle vestigingen door het hele land tijdig bevoorraad.

Inschrijven nieuwsbrief

Nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.